پاورپوينت رشته هاي مديريت با عنوان تئوری محدودیت

پاورپوينت رشته هاي مديريت با عنوان تئوری محدودیت

پاورپوينت رشته هاي مديريت با عنوان تئوری محدودیت

پاورپوينت رشته هاي مديريت با عنوان تئوری محدودیت در 14 اسلايد قابل ويرايش

 

در دهه 80گلدرت روشی بر پایه اهداف و رویه های کارکارخانجات ارائه داد که فلسفه حاکم بر آن با نام تئوری محدودیت شهرت یافت ..

هدف بنیادی هر سازمان انتفاعی پول سازی در حال و آینده است بنابراین اتخاذ تصمیمات باید سود آوری در کوتاه مدت و بلند مدت را برای سازمان ایجاد کند بنابراین اگر شرکتی سود آوری را به عنوان هدف برگزیند در این صورت رضایت مشتری ، قیمت ،راهبری فناوری ، مزیت رقابتی در محصول و افزایش سهم بازار همگی شروط لازم و کافی برای دست یابی به آن هدف خواهند بود.

الکس روگو مدیر یک کارخانه است و با مشکلات همیشگی کارخانه دست و پنجه نرم می کند . کالا با تأخیر به دست مشتری می رسد مقدار قطعات نیمه ساخته مرتب افزایش میابد ،خروجی کم ،هزینه ها زیاد و کارخانه ضررده است خطر موجودیت کارخانه را تهدید می کند او وپرسنلش تصمیم می گیرند که وضع .را تغییر دهند

ایده اصلی تئوری محدودیت بر مدیریت گلوگاهها استوار است این تئوری مدعی است که به بهبود مستمر از طریق شناسایی محدودیت ها و گلوگاههای تولیدی در سازمان منجر خواهد شد بدین ترتیب تمرکز اصلی این تئوری ابتدا شناخت محدودیت ها و سپس مدیریت بر روی آن ها در جهت افزایش کارایی مستقیم است